دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۴۲۰۲۸
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۵
رپورتاژ آگهی/
از میدان جمهوری ایروان تا هزار پله  در سفر به ارمنستان
اگر می‌خواهید بدانید چرا شهر زیبا و تاریخی ایروان در کشور ارمنستان، یکی از قطب‌های گردشگری این کشور است در ادامه با ما همراه باشید.

شهر زیبا و تاریخی ایروان پایتخت کشور ارمنستان و یکی از قطب های گردشگری این کشور است و هر ساله با آغاز فصل تابستان هزاران ایرانی به این شهر سفر کرده و از تعطیلاتی شگفت انگیز نهایت لذت را می برند . شهر توریستی ایروان به دلیل نزدیکی با مرزهای ایران مورد استقبال فراوان قرار گرفته و نکته مثبت اینکه هزینه های اقامت در این شهر نسبتا پائین است . البته نزدیک بودن فرهنگ دو کشور نیز از دلایل دیگر استقبال ایرانیان برای این سفر است .

در ادامه باید اضافه کنیم کشور ارمنستان و به خصوص شهر ایروان ، یکی از قدیمی ترین سکونت گاه های انسانی در جهان است و تاریخ پیدایش تمدن های نخستین آن به هزاران سال پیش می باز می گردد . شهر ایروان با اینکه بزرگترین شهر در ارمنستان است ، اما نسبت به شهر تهران وسعت بسیار ناچیزی دارد . البته در همین وسعت کم ، جاذبه های دیدنی فراوانی وجود دارد که شما را برای روزها سرگرم می کند .

ضمنا باید اضافه کنیم شهر ایروان در منطقه قفقاز و در دامنه ارتفاعات آرارات قرار دارد و رود هرازدان نیز از اطراف این شهر می گذرد . بنابراین این شهر دارای طبیعتی بسیار زیبا و نسبتا سرد است . شهر ایروان با مساحتی در حدود دویست و بیست کیلومتر مربع از خیلی شهر های ایران کوچکتر است و تنها یک میلیون نفر در آن سکونت دارند .

اضافه کنیم آداب و رسوم مردم این کشور با فرهنگ ما ایرانیان نزدیک بوده و در برخی موضوعات نیز تشابهات فرهنگی بسیاری بین آن ها وجود دارد . یکی از جشن های ملی مردم این کشور  جشن درندز (آتش افروزی) است که در تقویم ایرانیان باستان ( اقوام آریایی ) جشن سده نامیده می شود . در ضمن کشور ارمنستان ، کشوری امن است و میزان جرم و جنایت در آن پایین است .

آب و هوای این شهر در تور ارمنستان زمینی ارزان همانطور که اشاره کردیم سرد است و به همین خاطر بهترین فصول برای سفر به ارمنستان اواخر فصل بهار و کل فصل تابستان است . اغلب گردشگران نیز در فصل تابستان راهی این سفر می شوند و از طبیعت زیبای این کشور در طول این زمان لذت می برند .

خرید و تهیه سوغات از شهر ایروان را به شما پیشنهاد نمی کنیم  زیرا قیمت ها در این شهر فرق چندانی با شهرهای مختلف ایران ندارد و در برخی موارد بالاتر است . کلا این شهر محصول و یا کالای خاصی ندارد و اغلب مشابه کالاهای آن را در بازار های ایران نیز میتوان یافت . پس بهتر است زمان زیادی را صرف بازار گردی و خرید نکنید و بیشتر به تفریح و گشت و گذار مشغول باشید .

در ادامه با سفر باتو  همراه باشید تا به اتفاق برخی از جاذبه های دیدنی شهر ایروان را بهتر بشناسیم .

کاسکاد یا هزار پله

کاسکاد ایروان (Yerevan Cascade) سازه ای باشکوه و زیباست که معماری زیبای آن الهام بخش بسیاری از سازه های دنیا شده است . ساخت این بنا در سال 1980 میلادی به اتمام رسید و از همان زمان مورد توجه مردمان این کشور و گردشگران قرار گرفت . ارتفاع این بنا یکصد و هجده متر بوده و مرکز شهر ایروان را به پارک هافتناک و خیابان مانیومنت متصل می کند . همچنین موزه کافسجیان در زیر پله های این سازه  قرار دارد که تماشای آن جذاب و سرگرم کننده خواهد بود  .

گشت و گذار در حوالی میدان جمهوری ایروان

در شهر ایروان خیابان های پر زرق و برق و زیبای بسیاری را خواهید دید که همگی برای گشت و گذار و خرید مناسب بوده و پاتوق گردشگران محسوب می شوند . یکی از این مناطق معروف میدان جمهوری نام دارد و هر شب در اطراف آن جنب و جوش بسیاری به چشم می خورد . بهتر است بدانید میدان جمهوری نمادی برای یاد بود استقلال این کشور است ، و در زمان جدائی ارمنستان از شوروی سابق ساخته شد . این میدان مشهور امروزه مکانی برای برگزاری فعالیت های فرهنگی این شهر ایروان است و بسیاری از کنسرت های موسیقی و جشنها و فستیوال های سالانه  در همین مکان برگزار می گردد .

 بازدید از موزه صنایع دستی ارمنستان

موزه Armenian Craft Museum مکانی ایده آل برای علاقه مندان به تاریخ و فرهنگ مردمان این سرزمین است . در این موزه شاهد تماشای آثار هنری و صنایع دستی اقوام مختلف خواهید بود و بی آنکه متوجه گذران زمان باشید برای ساعت ها در گوشه و کنار آن به گردش خواهید پرداخت .

رستوران های محبوب و پر طرفدار شهر ایروان

در شهر ایروان رستوران های متنوعی وجود دارد که بسیاری از آن ها خوراک های قفقازی را که اتفاقا باب میل اغلب ایرانی هاست ، به شیوه حلال طبخ می کنند . رستوران شیروان ، رستوران لواش ، رستوران ماموور،  رستوران خانه چوبی  wooden نمونه ای از رستوران های مورد علاقه ایرانی ها هستند .

 

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار